Algemene voorwaarden v1.0

Index:

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de handelaar

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – Het contract

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Artikel 7 – Verplichtingen van klanten in geval van herroeping

Artikel 8 – Klanten die gebruik maken van hun herroepingsrecht en de kosten daarvan

Artikel 9 – Verplichtingen van handelaren in geval van herroeping

Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

Artikel 11 – De prijs

Artikel 12 – Nakoming van het contract en extra garantie

Artikel 13 – Levering en uitvoering

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, beëindiging en verlenging

Artikel 15 – Betaling

Artikel 16 – Klachtenprocedure

Artikel 17 – Geschillen

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij een consument producten, digitale inhoud en/of diensten verkrijgt via een overeenkomst op afstand, en een handelaar of derde partij deze producten, digitale inhoud en/of diensten levert volgens een overeenkomst tussen die derde partij en de handelaar;
  2. Herroepingstermijn: de termijn waarbinnen een consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: een natuurlijk persoon wiens handelingen niet worden verricht voor doeleinden die verband houden met de uitoefening van een handels-, beroeps- of bedrijfsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;
  6. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarbij de verplichting tot levering en/of afname is gespreid over een periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk middel – e-mails inbegrepen – dat een consument of handelaar in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik van de informatie vergemakkelijkt gedurende een periode die overeenstemt met het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor een consument om binnen de herroepingstermijn af te zien van een overeenkomst op afstand;
  9. Handelaar: een natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen een ondernemer en een consument wordt gesloten in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of gedeeltelijk gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroepingsrecht: het Europees modelformulier voor herroepingsrecht dat is opgenomen in Bijlage I van deze voorwaarden. De ondernemer is niet verplicht Bijlage I te verstrekken indien de consument geen herroepingsrecht heeft met betrekking tot zijn bestelling;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor communicatie over het aanbod van de handelaar en voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en handelaar gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn.

Artikel 2 – Identiteit van de handelaar

Naam handelaar: S7oRS.nl

Geregistreerd adres: Robert Stolzhof 239

E-mailadres: info@s7ors.nl

Kamer van Koophandel nummer: 95144900

BTW-identificatienummer: 95144900

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Als een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden wordt gedaan, wordt dit expliciet in de aanbieding vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat informatie die de consument duidelijk maakt wat de rechten en verplichtingen zijn die samenhangen met de aanvaarding van het aanbod.

Artikel 5 – Het contract

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Als de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Als de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Als dit onderzoek voor de handelaar een goede grond is om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De handelaar zendt een consument uiterlijk bij levering van een product, dienst of digitale inhoud de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen:

a. het kantooradres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken en de wijze waarop dit kan gebeuren, dan wel een duidelijke melding inzake uitsluiting van het herroepingsrecht;

c. informatie over garanties en bestaande service na verkoop;

d. de prijs, inclusief alle belastingen op het product, de dienst of digitale inhoud; de leveringskosten voor zover van toepassing, en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. de vereisten voor beëindiging van het contract als de looptijd van het contract langer is dan een jaar of als het contract voor onbepaalde tijd is;

f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroepingsrecht.

  • In het geval van een contract van langere duur is de bepaling in de vorige alinea alleen van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen. De handelaar mag een consument vragen naar de reden van deze ontbinding, maar de consument is niet verplicht zijn reden(en) op te geven.
  2. De in lid 1 genoemde termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, of 1 gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, of:
    1. als de consument meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een derde partij

door de consument aangewezen, het laatste product heeft ontvangen. De handelaar mag één bestelling van meerdere producten met verschillende levertermijnen weigeren, mits hij de consument hiervan duidelijk op de hoogte heeft gesteld voordat de bestelling werd geplaatst.

  • als de levering van een product uit verschillende leveringen of onderdelen bestaat: de dag waarop de consument, of een door de consument aangewezen derde, de laatste levering of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door de consument aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen.

Bij levering van diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  • Een consument heeft het recht om een overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële gegevensdrager is geleverd gedurende een periode van ten minste veertien dagen. De handelaar mag een consument vragen naar de reden van deze ontbinding, maar de consument is niet verplicht zijn reden(en) op te geven.
  • De in lid. 3 gaat in op de dag nadat het contract is gesloten.

Verlengde herroepingstermijn voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd in het geval een consument niet was geïnformeerd over het herroepingsrecht:

  • Als de handelaar de consument niet de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt of als het modelformulier niet is verstrekt, eindigt de herroepingstermijn twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijk vastgestelde herroepingstermijn op grond van de voorgaande leden van dit artikel.
  • Als de handelaar de consument de in het vorige lid bedoelde informatie heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de begindatum van de oorspronkelijke herroepingstermijn, eindigt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop de consument de informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de herroepingstermijn

  1. Tijdens de herroepingstermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werkzaamheid van het product te beoordelen. Uitgangspunt hierbij is dat de consument het product alleen mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het product die het gevolg is van het feit dat hij het product op een andere manier heeft behandeld dan is toegestaan in lid. 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor de waardevermindering van het product als de handelaar hem niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt voordat de overeenkomst werd gesloten.

Artikel 8 – Consumenten die hun herroepingsrecht uitoefenen en de kosten daarvan

  1. De consument die van zijn herroepingsrecht gebruik wil maken, meldt dit binnen de herroepingstermijn aan de ondernemer door middel van het modelformulier voor herroepingsrecht of op andere ondubbelzinnige wijze.
  2. Zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag van melding als bedoeld in lid 1, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een vertegenwoordiger van) de ondernemer. 1, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een vertegenwoordiger van) de ondernemer. Dit is niet nodig als de handelaar heeft aangeboden het product zelf op te halen. De consument heeft in ieder geval aan de terugzendtermijn voldaan als hij het product terugstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
  3. De consument retourneert het product met alle relevante toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor het juist en tijdig uitoefenen van het herroepingsrecht liggen bij de consument.
  5. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product. Als de handelaar niet heeft verklaard dat de consument deze kosten moet dragen of als de handelaar aangeeft bereid te zijn deze kosten zelf te dragen, is de consument niet verplicht de kosten van het terugzenden van goederen te dragen.
  6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, nadat hij eerst uitdrukkelijk heeft verzocht dat de geleverde dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet voor de verkoop is gereedgemaakt, wordt uitgevoerd in een beperkt volume of in een bepaalde hoeveelheid tijdens de herroepingstermijn, is de consument de handelaar een geldbedrag verschuldigd dat gelijk is aan het gedeelte van de overeenkomst dat de handelaar op het moment van de herroeping heeft uitgevoerd in vergelijking met de volledige uitvoering van de overeenkomst.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van niet voor verkoop gereed gemaakt water, gas of elektriciteit – in een beperkt volume of beperkte hoeveelheid – of voor de levering van stadsverwarming, indien:
  8. de handelaar de consument niet de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de bij herroeping te betalen kosten of het modelformulier voor herroepingsrecht heeft verstrekt, of:
  9. de consument niet expliciet heeft gevraagd naar de aanvang van de uitvoering van de dienst of de levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de herroepingstermijn.
  10. De consument draagt geen kosten voor de gehele of gedeeltelijke levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als:
  11. vóór de levering niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het begin van de uitvoering van de overeenkomst vóór het einde van de herroepingstermijn;
  12. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te hebben verloren toen hij zijn toestemming verleende; of
  13. de handelaar verzuimde deze verklaring van de consument te bevestigen.
  14. Als een consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van handelaren in geval van herroeping

  1. Als de handelaar een consument de mogelijkheid biedt om zijn herroeping langs elektronische weg aan te geven, stuurt hij na ontvangst van een dergelijke aangifte onmiddellijk een ontvangstbevestiging.
  2. De handelaar vergoedt de consument onmiddellijk alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten die de handelaar in rekening heeft gebracht voor het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop de consument de herroeping heeft gemeld. Behalve in gevallen waarin de handelaar heeft aangeboden het product zelf terug te halen, kan hij de terugbetaling uitstellen totdat hij het product heeft ontvangen of totdat de consument bewijst dat hij het product heeft teruggezonden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
  3. Voor eventuele terugbetaling zal de handelaar dezelfde betaalmethode gebruiken die oorspronkelijk door de consument is gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. Terugbetaling is gratis voor de consument.
  4. Als de consument een dure methode van levering heeft gekozen in plaats van de goedkoopste standaardlevering, hoeft de handelaar de extra kosten van de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

De handelaar kan het herroepingsrecht uitsluiten voor de volgende producten en diensten, maar alleen als de handelaar dit duidelijk in het aanbod, of in ieder geval tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop de handelaar geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen binnen de periode van herroeping;
  2. Overeenkomsten die worden gesloten tijdens een openbare veiling. Een openbare veiling wordt gedefinieerd als een verkoopmethode waarbij een handelaar producten, digitale inhoud en/of diensten aanbiedt op een veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle koper verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Servicecontracten, na volledige voltooiing van de service, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de consument verklaarde zijn herroepingsrecht te hebben verloren zodra de handelaar de overeenkomst volledig had uitgevoerd;
  6. Pakketreizen, pakketvakanties en pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten inzake personenvervoer;
  7. Opdrachten voor diensten die toegang geven tot accommodatie, als in het contract al een bepaalde datum of periode van uitvoering is vastgelegd en anders dan voor accommodatie, het vervoer van goederen, autoverhuurdiensten en catering;
  8. Contracten met betrekking tot vrijetijdsactiviteiten, als in het contract al een bepaalde datum of periode van uitvoering is vastgelegd;
  9. Producten die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument, die niet geprefabriceerd zijn en gemaakt zijn op basis van een specifieke keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk bedoeld zijn voor een specifieke persoon;
  10. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  11. Verzegelde producten die om redenen die verband houden met de bescherming van de gezondheid of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  12. Producten die door hun aard onherstelbaar vermengd zijn met andere producten;
  13. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van het contract, maar waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van marktschommelingen waarop de handelaar geen invloed heeft;
  14. Verzegelde audio/video-opnamen en computerapparatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  15. Kranten of tijdschriften, behalve abonnementen;
  16. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  17. de levering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en
  18. verklaarde de consument dat dit betekende dat hij zijn herroepingsrecht had verloren.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van BTW-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen meer dan 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de handelaar dit bedongen heeft en:
  5. ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. Prijzen in aanbiedingen van producten of diensten zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming van het contract en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de handelaar, fabrikant of importeur aangeboden extra garantieregeling kan nooit van invloed zijn op de wettelijke rechten en vorderingen die een consument op grond van de overeenkomst tegenover de handelaar kan doen gelden als de handelaar zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen.
  3. Een extra garantie wordt gedefinieerd als elke verbintenis van een handelaar, zijn leverancier, importeur of fabrikant die een consument rechten of vorderingen toekent, bovenop de rechten en vorderingen waarin de wet voorziet, voor het geval hij zijn deel van de overeenkomst niet nakomt.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een andere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid betaalt de handelaar het door de consument betaalde bedrag onmiddellijk terug.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, beëindiging en verlenging

Beëindiging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Met betrekking tot overeenkomsten zoals beschreven in de eerste twee alinea’s kan de consument:

– te allen tijde te beëindigen en niet beperkt te zijn tot beëindiging op een bepaald tijdstip of gedurende een bepaalde periode;

– beëindig ze op dezelfde manier als waarop ze zijn afgesloten;

– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als voor de handelaar.

Verlenging

  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd die is gesloten voor de regelmatige levering van producten (waaronder elektriciteit) of diensten mag niet automatisch worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode.
  • In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en, in geval van een overeenkomst tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- of weekbladen of tijdschriften, met een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden.
  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend verlengd en eindigt automatisch aan het einde van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  • Als een overeenkomst een bepaalde duur heeft van meer dan een jaar, dan heeft de consument na een jaar te allen tijde het recht om de overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

  1. Voor zover in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden geen andere datum is vastgesteld, moeten door de consument verschuldigde bedragen worden betaald binnen 14 dagen na aanvang van de herroepingstermijn, of bij gebreke van een herroepingstermijn binnen 14 dagen na de sluiting van de overeenkomst. In het geval van een overeenkomst voor het verlenen van een dienst gaat deze termijn van 14 dagen in op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Als een consument zijn betalingsverplichting(en) niet tijdig nakomt, nadat de ondernemer de consument heeft gewezen op de betalingsachterstand, heeft de consument 14 dagen de tijd om alsnog aan zijn betalingsverplichting te voldoen; als betaling binnen deze 14-dagen-termijn uitblijft, is over het verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en heeft de ondernemer het recht om de door hem gemaakte redelijke buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% van de onbetaalde bedragen tot €2.500; 10% over de volgende €2.500; en 5% over de volgende €5.000, met een minimum van €40. De handelaar kan van deze bedragen en percentages afwijken in het voordeel van de consument.

Artikel 16 – Klachtenprocedure

  1. De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure waaraan voldoende bekendheid is gegeven en behandelt een klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Een consument die tekortkomingen heeft ontdekt bij de uitvoering van een overeenkomst, moet eventuele klachten onverwijld, volledig en met duidelijke beschrijvingen aan de handelaar voorleggen.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. De consument moet de ondernemer een termijn van minimaal 4 weken geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn wordt de klacht een geschil waarop de geschillenregeling van toepassing is.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen een handelaar en een consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Bijlage I: Modelformulier voor herroepingsrecht

Modelformulier voor herroepingsrecht

(dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als je het contract wilt herroepen)

– Naar: S7oRS.nl

Robert Stolzhof 239, 1628 XA Hoorn

info@s7ors.nl

– Ik/wij* deel/delen u hierbij mede dat, met betrekking tot ons contract inzake

De verkoop van de volgende producten: [beschrijving van het product}*

De levering van de volgende digitale inhoud: [beschrijving van de digitale inhoud]*

De levering van de volgende dienst: [beschrijving van de dienst]*

Ik/wij* oefenen ons herroepingsrecht uit.

– Besteld op*/ontvangen op* [datum van bestelling van diensten of ontvangst van goederen]

– Naam consument(en)]

– Adres consument(en)]

– Handtekening consument(en)] (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend)

– [Datum]

*Verwijder of geef aanvullende informatie, indien van toepassing.